Obchodní podmínky
v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
1. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti mezi
Veronikou Severovou, IČO: 08963070, se sídlem Orlická 200/9, Hradec Králové 3, 500 03,
zapsanou v živnostenském rejstříku,
(dále jen „prodávající“ nebo „dodavatel“)
a fyzickou osobou – spotřebitelem (dále jen „kupující“ nebo „zákazník“)
při uzavírání smluv o zhotovení svatebních tiskovin na míru.
Prodávající není plátcem DPH.
2. Objednávka a uzavření smlouvy
Objednávky jsou přijímány prostřednictvím:
- kontaktního formuláře na webu www.svatebnitiskoviny.cz,
- e-mailové komunikace,
- sociálních sítí (Facebook, Instagram),
- nebo telefonicky.
K uzavření smlouvy dochází po potvrzení objednávky prodávajícím.
Zákazník je povinen uvádět pravdivé údaje a zkontrolovat podklady před schválením finálního návrhu.
Prodávající si vyhrazuje právo požadovat zálohu před zahájením výroby (obvykle 50 % z ceny). Zbytek částky je splatný po schválení finálního návrhu před tiskem.
3. Ceny a platební podmínky
Ceny uvedené na webu nebo ve sjednané nabídce jsou konečné. Prodávající není plátcem DPH.
Platba probíhá převodem na účet prodávajícího nebo hotově při osobním odběru.
Daňový doklad je vystaven po přijetí platby nebo při předání zakázky.
4. Dodání a osobní odběr
Hotové tiskoviny jsou doručovány prostřednictvím PPL – buď na výdejní místo, nebo přímo na adresu zákazníka.
Po domluvě je možný osobní odběr na adrese Orlická 200/9, Hradec Králové.
Prodávající nenese odpovědnost za zpoždění způsobené přepravcem.
5. Právo na odstoupení od smlouvy
Vzhledem k tomu, že se jedná o zboží vyrobené na zakázku podle přání zákazníka,
nelze podle § 1837 písm. d) občanského zákoníku od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
6. Reklamace a odpovědnost za vady
Zákazník má právo reklamovat vady vzniklé na straně prodávajícího, a to zejména:
- zjevné poškození tiskovin,
- nesprávný formát, barvy či text oproti schválenému návrhu.
Reklamaci je nutné uplatnit do 3 pracovních dnů od převzetí zásilky – e-mailem s fotografiemi poškození.
Prodávající reklamaci posoudí a v případě oprávněné reklamace poskytne náhradu, přetisk nebo slevu z ceny.
Za chyby, které vznikly po schválení grafického návrhu zákazníkem, prodávající nenese odpovědnost.
7. Autorská práva
Všechny návrhy tiskovin, grafické motivy a šablony jsou autorským dílem Veroniky Severové a jsou chráněny zákonem č. 121/2000 Sb., autorský zákon.
Bez písemného souhlasu prodávajícího není dovoleno návrhy jakkoli upravovat, kopírovat nebo používat pro komerční účely.
8. Ochrana osobních údajů (GDPR)
Prodávající zpracovává osobní údaje zákazníků pouze pro účely:
- vyřízení objednávky,
- vystavení daňového dokladu,
- a komunikace se zákazníkem.
Údaje jsou uchovávány v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů,
a nejsou poskytovány třetím stranám s výjimkou dopravce, který zajišťuje doručení zásilky.
9. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
V případě sporu mezi prodávajícím a spotřebitelem má spotřebitel právo na mimosoudní řešení sporu u
České obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 567/15, Praha 2,
web: www.coi.cz.
10. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky jsou platné od 10. 11. 2025.
Prodávající si vyhrazuje právo podmínky kdykoliv aktualizovat; platí verze účinná v den potvrzení objednávky.
Reklamační řád
v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
1. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) u zakázek realizovaných Veronikou Severovou, IČO: 08963070, se sídlem Orlická 200/9, Hradec Králové 3, 500 03, (dále jen „prodávající“).
2. Charakter zakázek
Veškeré produkty – svatební tiskoviny a grafické návrhy – jsou vytvářeny na zakázku podle individuálních přání zákazníka.
Z tohoto důvodu se na tyto zakázky nevztahuje právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku.
3. Odpovědnost za vady
Prodávající odpovídá za to, že dodané zboží odpovídá schválenému návrhu a nemá vady.
Za vadné se považuje zboží, které:
- je poškozené při převzetí,
- neodpovídá schválenému návrhu (např. špatná barva, formát, text),
- nebo má vadu tisku či zpracování vzniklou při výrobě.
Naopak se za vadu nepovažuje:
- drobná barevná odchylka způsobená rozdílem mezi zobrazením na monitoru a tiskem,
- chyba, kterou zákazník schválil ve finálním návrhu,
- poškození vzniklé nesprávným zacházením po převzetí.
4. Uplatnění reklamace
Kupující je povinen zboží po převzetí zkontrolovat a případné vady nahlásit do 3 pracovních dnů od doručení zásilky.
Reklamace se uplatňuje e-mailem na adrese vsveronikaseverova@gmail.com,
včetně popisu vady a přiložených fotografií.
Bez doložení fotodokumentace a čísla objednávky není možné reklamaci zahájit.
5. Vyřízení reklamace
Prodávající posoudí reklamaci do 7 pracovních dnů od jejího obdržení a zákazníka o výsledku informuje.
V případě oprávněné reklamace poskytne:
- bezplatnou opravu nebo přetisk, nebo
- přiměřenou slevu z ceny, pokud není přetisk možný.
Náklady na vrácení nebo opětovné zaslání hradí prodávající pouze v případě uznané reklamace.
6. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je platný od 10. 11. 2025 a je zveřejněn na webu www.svatebnitiskoviny.cz.
Prodávající si vyhrazuje právo podmínky měnit; platí verze účinná v den podání reklamace.
Zásady zpracování osobních údajů
1. Správce osobních údajů
Správcem osobních údajů je
Veronika Severová, IČO: 08963070,
se sídlem Orlická 200/9, Hradec Králové 3, 500 03,
(dále jen „správce“).
Správce není plátcem DPH.
Kontakt: vsveronikaseverova@gmail.com.
2. Jaké údaje zpracovávám
Při vyřizování objednávek nebo poptávek zpracovávám tyto údaje:
- jméno a příjmení,
- e-mailovou adresu,
- telefonní číslo,
- doručovací adresu,
- případně údaje uvedené v komunikaci se zákazníkem.
Tyto údaje jsou nutné pro vytvoření nabídky, uzavření smlouvy a doručení objednávky.
3. Účel zpracování
Osobní údaje zpracovávám výhradně pro tyto účely:
- vyřízení objednávky a doručení zásilky,
- vystavení účetního dokladu,
- komunikaci se zákazníkem.
Údaje nepředávám žádným třetím osobám, s výjimkou dopravce, který zajišťuje doručení zásilky.
4. Doba uchování údajů
Údaje uchovávám pouze po dobu nezbytnou k plnění smlouvy a po dobu vyžadovanou účetní a daňovou legislativou (zpravidla 5 let).
5. Práva subjektů údajů
Zákazník má právo:
- požadovat přístup ke svým osobním údajům,
- žádat jejich opravu nebo výmaz,
- omezit zpracování,
- vznést námitku proti zpracování,
- a obrátit se se stížností na Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ), pokud se domnívá, že došlo k porušení jeho práv.
6. Závěrečná ustanovení
Tyto zásady jsou platné od 10. 11. 2025 a jsou zveřejněny na webu www.svatebnitiskoviny.cz.
Správce si vyhrazuje právo tyto zásady aktualizovat v případě změny právních předpisů nebo své činnosti.